surmysuu surmysuusurmysuu
|
شركتهاي مخابراتي متعددي در سراسر دنيا ميكوشند تا هرچه زودتر تجهيزات مربوط به ۵G را فراهم كنند و سهم مهمي در گستردهترشدن آن داشته باشند. اين شركتها بهطور ويژه بر آوردن شبكهي ۵G به گوشيهاي هوشمند متمركز هستند؛ اما گوشيها، تنها محصولاتي نيستند كه ۵G ميتواند براي آنها مزيتهايي مهم بهدنبال داشته باشد. درواقع، خود شركتهاي مخابراتي نيز اميدوار هستند شمار و تنوع محصولاتي كه از شبكههاي ۵G آنها استفاده ميكنند، روزبهروز بيشتر شود. دركنار گوشيهاي هوشمند، محصولات ديگري نيز نظير لوازمخانگي هوشمند و گجتهاي پوشيدني و البته خودروها از شبكهي ۵G بهره ميببرند.شركتهاي خودروساز اخيرا نشان دادهاند تمركز ويژهاي روي ۵G كردهاند؛ بنابراين در سالهاي آتي، قطعا شمار خودروهاي مجهز به اين فناوري در بازار زياد خواهد شد. بهتازگي پيرلي (Pirelli)، شركت فعال درزمينهي ساخت لاستيك خودرو، محصولي جديد رونمايي كرده است كه از مزيتهاي شبكهي ۵G برخوردار است تا بتواند جادهها را امنتر كند و از ميزان تصادفات احتمالي بكاهد. پيرلي موفق شده است لاستيك جديدي توليد كند كه به چندين حسگر خاص مجهز است. اين لاستيك ازطريق حسگرهاي گفتهشده ميتواند شرايط جاده را به رانندهي خودرو اطلاع دهد و ازطريق شبكهي ۵G دادههاي بهدستآمده از جاده را با ديگر رانندههاي آن حوالي بهاشتراك بگذارد. تاير ۵G پيرلي با قابليت گزارش وضعيت جاده به راننده معرفي شدايدهي اصلي پشت لاستيك جديد پيرلي اين است كه چنين محصولي بهلطف بهرهمندي از فناوريهاي روز دنيا بهخوبي ميتواند شرايط خطرناك جاده را تشخيص دهد و از همين طريق، ميتواند به راننده اطلاع دهد با احتياط بيشتري رانندگي كند و به وسايل نقليهي اطراف نيز اين هشدار را بدهد. پيرلي از لاستيك جديدش با نام «لاستيك سايبري» (Cyber Tire) ياد ميكند و هنگام معرفي اين لاستيك، دمو كوتاهي از آن بهنمايش گذاشته است. در دمو پيرلي مشاهده كرديم لاستيك سايبري توانست خيس و لغزندهبودن جاده را تشخيص دهد و دادههاي بهدستآمده دراينزمينه را به خودروهايي بفرستد كه در حال نزديكشدن به آن قسمت از جاده هستند تا رانندگان بيشتر احتياط كنند و از سرعتشان بكاهند. از اين نوع فناوريها اصطلاحا با نام فناوري «اتصال وسايل نقليه به همهچيز» (V2X) ياد ميشود كه در حوزهي خودروهاي خودران بهشدت همهگير است. در خودروهاي خودران، از زيرساختهاي بيسيم بهمنظور ارتباطات استفادههاي زيادي ميشود. پيرلي ميگويد عنصر مهم براي محققساختن عملكرد اصلي لاستيك سايبري فناوري ۵G بوده است. خدمات دادهي ۵G روي گوشيهاي هوشمنددرحالحاضر، كاربران ميتوانند خدمات دادهي ۵G را در مناطق خاصي از ايالات متحدهي آمريكا روي شمار محدودي از گوشيهاي هوشمند دريافت كنند. البته تجربهاي كه ۵G ارائه ميدهد، آنطور كه خيليها انتظارش را داشتند، درمقايسهبا ۴G LTE فرق نكرده است؛ اما ازآنجاكه هنوز در مراحل اوليهي توسعهي جدي ۵G هستيم، چنين موضوعي منطقي است. بعضي از كارشناسان ميگويند در برخي حوزهها، استفاده از 4G LTE تصميم بهتري بهشمار ميآيد. بسياري از شبكههاي ۵G راهاندازيشده در ايالات متحدهي آمريكا مبتنيبر فركانسهاي امواج ميليمتري (Millimeter Wave) هستند كه پهناي باند آنها در واحد گيگاهرتز بسيار بيشتر از شبكهي ۴G است. اين سيگنالها پهناي باند زيادي دارند؛ اما همزمان دامنهي كاركرد آنها ضعيف است. در همين حين، برخي از شبكههاي ۵G آمريكا به فناوري Sub-6 GHz مجهز شدهاند كه البته تعداد آنها محدود است. براي مثال، اپراتور مخابراتي اسپرينت (Sprint) درحالحاضر از شبكهي ۵G مبتنيبر امواج Sub-6 GHz بهره ميببرد. شبكههاي Sub-6 GHz سرعتشان اندكي از ۴G بيشتر است؛ ولي دامنهي كاركرد مشابه اين شبكه را دارند. لاستيكهاي جديد پيرلياپراتورهاي مخابراتي به بهرهوربودن شبكهي ۵G اهميت زيادي ميدهند و اين موضوع براي آنها در اولويت قرار دارد. ازطريق شبكهي ۵G، امكان اتصال دستگاههاي بيشتر و شخصيسازي ۵G در شرايطي خاص و براي اهداف ويژه وجود دارد. در برخي شرايط، نياز به پهناي باند زياد بيشتر از هر چيز ديگري حس ميشود؛ اما گاهي اوقات ممكن است كمبودن ميزان تأخير (Latency) در شبكه اولويت اصلي باشد. نكتهي ديگر دربارهي لاستيكهاي جديد پيرلي، اين است كه بهمنظور ارسال داده به خودروهاي نزديك، احتمالا نيازمند پهناي باند زياد نيستند؛ اما زمان ارسال هشدارها امري مهم و حياتي بهشمار ميآيد. بااينحال براي عمليشدن اهداف ويژهي پيرلي دراينزمينه، بايد ميزان استفاده از لاستيك سايبري در بين خودروهاي مختلف بسيار زياد شود؛ موضوعي كه به گذر زمان نياز دارد. اگر لاستيك جديد پيرلي در سالهاي آينده در تعداد زيادي از خودروها استفاده شود، ميتواند كاربردهاي متعدد بسياري بههمراه آورد. حتي در آينده امكان استفاده از دادههاي ثبتشدهي لاستيك سايبري درزمينهي ساخت خودروهاي خودران نيز وجود دارد. با همهي اينها، فراموش نكنيد ۵G و البته خودروهاي خودران مسير زيادي در پيش دارند تا همهگيرتر شوند و نقصهاي موجود در آنها تا حد زيادي كاهش پيدا كند.
امتیاز:
بازدید: 74
RS7 اسپرتبك با بهرهگيري از قدرت خارقالعاده، تنها در ۳.۶ ثانيه از حالت سكون به سرعت ۱۰۰ كيلومتربرساعت ميرسد و بيشينهي سرعت بهصورت الكترونيكي در ۲۵۰ كيلومتربرساعت محدود شده است. با استفاده از بستههاي سفارشي دايناميك و دايناميك پلاس، بيشينه سرعت به ترتيب به ۲۸۰ و ۳۰۵ كيلومتربرساعت افزايش مييابد. همانند مدل RS6 آوانت، آئودي RS7 اسپرتبك نيز از سيستم تعليق بادي بهره ميبرد. RS7 اسپرتبك در حالت عادي، ۲۰ ميلي متر ارتفاع كمتر نسبت به مدل استاندارد A7 دارد. با وجود اين در سرعت ۱۲۰ كيلومتربرساعت، جهت سهولت جريان يافتن باد در زير خودرو، ارتفاع به ميزان ۱۰ ميليمتر كاهش مييابد. حالت افزايش ارتفاع تعليق نيز در شرايط خاص، ارتفاع خودرو را ۲۰ ميلي متر افزايش ميدهد تا در مسيرهاي شيبدار، آسيبي به دماغه و زيربندي خودرو وارد نشود. آئودي RS7 اسپرتبك با بهرهگيري از سيستم تعليق RS اسپرت و كنترل ديناميك سواري، چابكتر ميشود. تنظيمات پيشرفتهي اين سيستم تعليق، بهلطف ضربهگيرهاي جديد بههمراه سوپاپهاي يكپارچه و حالتهاي رانندگي RS1 و RS2، ميزان تكان بدنه را كاهش ميدهد؛ اما قدرت و چابكي پس از ظاهر و طراحي چشمنواز بدنه، دومين عنصر مهم RS7 اسپرتبك محسوب ميشود.
در قسمت جلو، از جلوپنجرهي ۶ ضلعي بزرگ تيرهرنگ مورد استفاده در ساير خودروهاي RS آئودي بهره گرفته شده است. در قسمتهاي كناري سپر نيز دو ورودي هواي بزرگ مثلثي شكل قرار گرفتهاند و يك ورودي كوچك بالاي جلوپنجره قرار گرفته تا هواي بيشتري را به زير كاپوت منتقل كند. خودرو در حالت استاندارد از رينگهاي ۱۰ پرهي ۲۱ اينچي با لاستيكهاي ۲۷۵/۳۵ بهره ميبرد؛ اما خريداران ميتوانند رينگهاي ۲۲ اينچي با لاستيكهاي ۲۸۵/۳۰ و حتي ترمز كربن سراميكي با ۳۴ كيلوگرم وزن كمتر نسب به نمونهي فولادي را بهصورت سفارشي انتخاب كنند. در قسمت داخلي، RS7 اسپرتبك از سيستم اطلاعات و سرگرمي MMI آئودي و دو نمايشگر بزرگش بهره ميبرد. قسمتهاي مختلف كابين، با نشان RS و چرم با كيفيت ناپا مزين شده است. فرمان با راحي مسطح بخش پاييني و صندليهاي مخصوص با پوشش چرم تيره نيز بهصورت انحصاري براي RS7 طراحي شده است. آئودي RS7 اسپرتبك در ۱۳ رنگ مختلف عرضه ميشود كه دو رنگ خاكستري ناردو و مشكي سبرينگ، رنگهاي مخصوص RS تلقي ميشوند.
امتیاز:
بازدید: 86
نگهداري و تعمير خودرو : يكي از دغدغه هاي هميشگي مالكين و رانندگان خودرو، چگونگي نگهداري و تعمير خودرو است. اين مسئله براي كساني كه به تازگي اقدام به خريد خودرو نموده اند، بسيار با اهميت تر مي باشد، چراكه تجربه چنداني از رانندگي و تعمير و نگهداري خودرو نداشته و ممكن است به مشكلات عديده اي در اين زمينه برخورد نمايند. به همين علت در اين بخش قصد داريم نكات مهمي را در رابطه با نگهداري و تعمير خودروبيان نماييم.نگهداري و تعمير خودرو
گيربكسقطعات مكانيكي اين مزيت را نسبت به قطعات الكتريكي دارند كه در صورت بروز اختلال در يكي از بخش ها آن را با صداي خاص به شما مي فهمانند و بدين ترتيب از عملكرد نادرست به آن اطلاع مي يابيد. گيربكس ها از بدو پيدايش خودروها با ما بوده اند و مشكلات خاص خودشان را نيز به همراه داشته اند ولي از آنجايي كه تعمير آنها هزينه و زمان زيادي مي طلبد است كه توجه ويژهاي نسبت به آن نشان داده شود . جا نرفتن دندهدنده هاي اتوماتيك چيزي نيست كه در اختيار تمام هموطنان ما باشد و به لطف خودروسازان داخلي هنوز هم اين سيستم در كشور ما برقرار است .اين سيستم هم عليرغم سادگي ظاهري خود، پتانسيل بروز اختلالات اساسي را دارد يكي از آنها درست جا نرفتن دنده است. امكان وقوع اين مشكل در هر مرحله وجود دارد و چه در حين شروع حركت و چه در هنگام تعويض دنده در سرعت هاي بالاتر به وقوع ميپيوندد. چنين مشكلي ميتواند نشأت گرفته از پايين بودن فشار روغن باشد. بوي سوختگيرنگ قرمز، شفافيت و بوي شيرين، از نشانه هاي روغن گيربكس اتوماتيك مناسب است . حس كردن بوي سوختن روغن گيربكس ،به اندازه عطر خودش شيرين نيست و خبر از بروز مشكلاتي چون داغي شديد گيربكس شما مي دهد، چرا كه تنها وظيفه اين روغن كاهش استهلاك قطعات متحرك درون اين سيستم نيست و نقش يك خنك كننده را نيز ايفا ميكند . هرچند كه بعضي گيربكس ها ،از ميني رادياتوري نيز بهره مي برد كه براي خنك كردن اين مايع تعبيه شده است و احتمال بروز مشكل را به حداقل ميرساند. با اين وجود پايين بودن سطح روغن و يا استفاده از روغن نامرغوب، مي تواند سبب بروز مشكلات اين چنيني شود. صداي طبيعي گيربكسهمه ما صداي خاص گيربكس در زمان تعويض دنده را شنيديم و با آن آشنا هستيم بنابراين هرگونه صداي متفاوتي به راحتي تشخيص داده ميشود و لازم است كه مورد توجه قرار بگيرد . وجود چنين صدايي هم به مانند مشكلات قبلي ،ميتواند ناشي از روغن گيربكس باشد و احتمالاً با چك كردن آن برطرف ميشود پس به ياد داشته باشيد كه تنها روغن موتور نيست كه تنوع بالايي در بازار دارد و لازم است كه در انتخاب روغن گيربكس مناسب نيز، دقت كافي نشان دهيد تا از بروز مشكلات بزرگ تر جلوگيري كنيد. هرچند كه اين تنها احتمال ممكن نيست و به گوش رسيدن چنين صدايي مي تواند خبر از مشكلي بزرگتر بدهد، سايش و خوردگي قطعات، اين اتفاق زماني رخ ميدهد كه قطعات در حال حركت ،بخشهاي ديگري را نيز به حركت وا مي دارند كه اين مشكل سبب خوردگي و سايش قطعات شده و خرج زيادي را روي دستتان ميگذارد. پس لازم است با شنيدن هر صداي نامعمولي از گيربكس به تعميركار مراجعه نماييد .
آيا تا به حال شده است كه دنده خودرو شما از جا در برود؟گيربكس ها به گونه اي تنظيم شده اند كه در دنده تنظيم شده توسط شما باقي بمانند و يا اينكه به دستور كامپيوتر و بر اساس دور موتور تعويض شوند بنابراين در رفتن خود به خود دنده يك اتفاق نامعمول است و دلايل خاص خود را دارد. چنين چيزي در بهترين حالت نگرانكننده و در بدترين حالت شديدا خطرناك است، چرا كه به هنگام گاز دادن براي سبقت گرفتن يا جلوگيري از تصادف، اختلال در سيستم گيربكس آخرين چيزي است كه آرزويش را مي كنيد پس از وقوع چنين مشكلي درنگ نكنيد و سراغ نزديكترين تعميركار برويد.
امتیاز:
بازدید: 124
چرا گاهي تاير نو عملكرد مطلوبي ندارد؟۱۳۹۸/۵/۹ چرا گاهي تاير نو عملكرد مطلوبي ندارد؟ : تايرها از اجزاي مختلفي مانند تركيبات لاستيكي، استيل و منسوجاتي ساخته شده اند كه كيفيت و دوام لاستيك به آنها بستگي دارد. هنگام توليد لاستيك درون قالب را با روغني ميپوشانند كه تاير به ديواره قالب نچسبد.
چرا گاهي تاير نو عملكرد مطلوبي ندارد؟هنگام توليد لاستيك درون قالب را با روغني ميپوشانند كه تاير به ديواره قالب نچسبد.در ابتدا ممكن است مقدار كمي از اين روغن روي لاستيك شما باشد و عملكرد اوليه تاير را كاهش مي دهد. در 800 كيلومتر اول اين روغن به مرور از ديواره تاير جدا مي شود و شرايط كاركرد اجزاي مختلف تاير با يكديگر را فراهم مي كند. ذكر اين نكته نيز مهم است كه تايرهاي قبلي شما كه به دليل عمق آج كم تصميم به تعويض آنها گرفتيد، در مسيرهاي خشك و معمولي با توجه به تجارب رانندگان مسابقات اتومبيل راني، پاسخ گويي بهتري نسبت به فرمان پذيري خودرو دارند. نياز به زمان و طي مسافت تاير تعجب نكنيد كه تايرهاي جديد شما فرمان پذيري كمتري دارند. اين تايرها نياز به زمان و طي مسافت براي بروز توانايي هاي فني خود دارند. راهنمايي ما براي خريد يك تايرمناسبخريد لاستيك براي ماشين براي اكثر مردم كاري پيچيده،زمان بر و پر هزينه اي است.اما اگر مي خواهيد لاستيك جديد بخريد؛براي انتخابي راحت، راهنمايي مرحله به مرحله ما رو دنبال كنيد.تا هم لاستيكي مناسب خريد نماييد،و هم هزينه هاي سنگيني پرداخت نكنيد. چه موقع به لاستيك جديد نياز داريد؟-وقتي هنگام رانندگي حس مي كنيد خودرو به سمتي كشيده مي شود.
نكات زير را در خريد لاستيك رعايت نماييد
|
سايز رينگ |
2 حلقه (تومان) |
4 حلقه (تومان) |
13-14-15 | 50000 | 70000 |
16 | 60000 | 90000 |
17-18 | 80000 | 110000 |
19-20 | 80000 | 130000 |
ما در شركت دكتر خودرو، علاوه بر خدمات تعويض لاستيك در محل ، خدمات فروش انواع لاستيك داخلي و فروش انواع لاستيك خارجي نيز ارائه مي نماييم.
تلفن ثبت سفارش :
02166916980 – 09122001244